Marts Garden View - foerste dag i foraaret!



Dens en smuk dag i dag for at markere den første dag i foråret. Jeg var nødt til at åbne min kolde frame døre til at sænke varmen (det var op til øverste 80 er inde, 60 er udenfor). Jeg arbejdede i området omkring rammen og gennemblødt i sollys og varme mig. Der er stadig dybe skygger som solen er stadig lavt mod syd, men dens vinkel er stigende. Jeg raked bladet barkflis ud af blomsterhave siden den kolde rammen og ryddet ud stenen vej. Jeg var imponeret over, hvor mange planter fra sidste efterår har overlevet meget godt. Jeg fandt, at min bi balsam har stadig dejlig grønne blade tilbage fra sidste år samt mange små nye skud poking op. Og mine roser er meget sund for. Fordelene ved dybe snedække, tror jeg.

Jeg fandt en slange i garagen, hooked det op og var i stand til at give planterne i rammen en god gennemvædning.

Jeg har ikke fået ærterne plantet endnu. Selvom jorden er optøet og brugbar, det bare virker for skyggefulde i min have senge stadig.

Ingen kommentarer: